Автодоповнення назв товарів

Запуск обліку в магазині, особливо початкове заповнення товарного довідника є важкою рутиною, яка віднімає сили й час. Треба в стислий термін сформувати велику кількість товарних найменувань.

Стандартний підхід

Дуже добре, коли у вас є готовий товарний довідник зі штрих-кодами по відповідній тематиці.

За оптимістичним сценарієм процедура виглядає так

  1. Приносимо свій довідник в Excel, де зберігаються назви товарів та штрих-коди, що їм належать.
  2. Імпортуємо його в базу клієнта.
  3. Берем товар, скануємо штрих-код, знайшли, добре, вводимо кількість та ціну. Не знайшли - додаємо вручну.

Добре, якщо імпортований довідник вміщує 60% потрібних товарних назв. А типовий товарний асортимент продуктового магазину - це 15-20 тисяч позицій. Нескладно порахувати, скільки назв потрібно додати вручну. І скільки часу це займе.

Цікаві ідеї та реалізація

А якщо цей самий "довідник в Excel" тримати в хмарі? Де будь-хто може штрих-коди сканувати і потрібні назви товарів та штрих-коди отримувати. А нові товари, що не знайшлись, і довелось ввести вручну, назад в хмару автоматично вивантажити. Такий собі спільний "банк товарних найменувань".

Отримання назви товару за його штрих-кодом з "хмари"

Отже маємо перший веб-метод - отримання назви товару за штрих-кодом. Перевірити, як це працює можна на цій сторінці. За відсканованим штрих-кодом повертається перелік варіантів назв, з яких користувач обирає бажаний варіант.

Але постійно з'являються нові товари, і нам потрібно підтримувати довідник в актуальному стані. Як це зробити?

Користувачі самі поповнюють цей довідник. Якщо товар за певним штрих-кодом не знайдено, або жодна назва не задовільнила, користувач вводить свою власну, і вона повертається в хмару.

Звісно, що можуть вводити будь-що. Але тут вступає в силу голосування. Коли користувач обирає варіант, який йому підійшов, у варіанта зростає рейтинг, і наступного разу він буде запропонований вище в переліку. Таким чином, нецікаві назви з часом будуть автоматично відбраковуватись.

Це все працює добре і досить давно.

Програмні РРО та касові застосунки

Із запровадженням програмних реєстраторів розрахункових операцій (ПРРО) виникла нова задача - автодоповнення назв.

Ринок доволі оперативно відреагував на вимогу держави виписувати чеки покупцям, і надав окрім самих ПРРО, ще й мобільні додатки, в яких можна формувати чеки з товарами. Але де брати товарні назви? В смартфоні не введеш тисячі найменувань. Тому якось підприємці виходять з положення, вводячи дуже узагальнені товарні назви.

А ми маємо каталог, в якому багато-багато товарних назв. Треба ділитись.

Постає технічна проблема - як надати можливість підприємцю, в якого відсутній товарний довідник, швидко вводити назви товарів в чек?

T9 для підприємців

Проблема насправді давня, і відчув я її ще в 2002 році (не в 2022-му, і тим більше не в 2222-му, ну, ви зрозуміли про що я). Назвав я цю проблему - задачею нечіткого або імовірнісного пошуку. Оскільки в той час це не була головна проблема, тримав я її десь на краю свідомості.

Sphinx та Manticore

Рішення з часом з'явилось, є така пошукова система Sphinx, і вона доволі непогано вирішувала задачу автодоповнення. Працювала 6 років. Але складно налаштовувалась, і значно від'їдала серверні ресурси навіть в режими простою. Проект був відкритий, потім хтось зробив форк "Manticore", і воно, в принципі, вирішувало задачу. Але ж - нейромережі, штучний інтелект, мовні моделі, машинне навчання... Відкрились нові перспективи, і треба було щось із цим робити.

Реалізація

Було використано 4 різних підходи, лише четвертий дав хороший результат. Саме "хороший" - якісний, швидкий з невисоким навантаженням на процесори.

T9 для товарів

Спробуємо спершу простий варіант, коли потрібні слова в назві ідуть підряд - одне за одним.

Пошук та автодоповнення товарної назви
Як бачимо, шукає точно і швидко.

Трохи підвищимо складність. Там була банка "Кава Якобз скло 190 г. А ми пропустимо слово скло і одразу наберем 190. Чи підкладе потрібне?

Пошук та автодоповнення товарної назви з пропуском слів
Отже шукає і по словах, які не йдуть послідовно.

Зараз спробую щось набрати в хаотичному порядку. Моршинську мінералку пошукаю.

Пошук та автодоповнення товарної назви хаотичний порядок
Нормально шукає

Ще переставлю слова місцями

Пошук та автодоповнення товарної назви з перестановкою слів
Думаю, вистачить. В промисловій експлуатації цей сервіс вже працює в Trade Control Utility.

Цей сервіс можна випробувати на сторінці підбору товарних найменувань. Якщо цікаво, звертайтесь до нашої техпідтримки. Контакти внизу сторінки.


Andriy Kravchenko

Andriy Kravchenko

Admin, Writer, File Uploader

Останнє оновлення:

26.10.2025 13:58:02

51