Промокоди та програма лояльності
Промокоди є простим, зрозумілим та популярним засобом підвищення продажів та збільшення прибутку.
В цій статті ми дізнаємось, які бувають промокоди, як їх створити, та як надати знижки чи бонуси, коли покупець застосовує промокод.
В минулих статтях ми розглянули базову механіку маркетингового інструмента (виконай певні умови і отримай подарунок), та маркетингову акцію (комплекс заходів продовж певного часу, коли задіюється певний набір маркетингових інструментів на певних торгових точках).
Таким чином, маємо завдання створити маркетинговий інструмент з промокодом, додати його до нової маркетингової акції та запустити її в роботу. В результаті, під час продажу товару на сайті або на касі, покупець повідомить системі промокод та отримує певну знижку.
Для чого потрібні промокоди
Таке собі просте запитання.
Всі їх пропонують, всі застосовують, продавець надає знижку і втрачає прибуток. Але все одно пропонує - ось тобі промокод, прийди на мій сайт та отримай знижку (ну а я дещо втрачу прибуток).
Парадокс?
На перший погляд - ситуація дивна. Для чого нам надавати знижки і втрачати прибуток? Але якщо зануритись в тему глибше, то все стає зрозумілим.
Зростання собівартості
Кожен день зберігання товару на складі приносить продавцю додаткові витрати.
Аренда, електрика, зарплатня персоналу, амортизація обладнання, витягнуті з обороту кошти і т.д. Собівартість товару в момент продажу залежить не лише від закупівельної ціни та транспортних видатків, а й від часу його зберігання з моменту закупівлі до моменту продажу. Кожного дня собівартість одиниці товару зростає, отже прибуток під час потенційного продажу зменшується. І тут ключове слово "потенційного". Бо ми не можемо передбачати майбутнє і не знаємо коли цей товар буде продано. Відповідно, не можемо планувати. Ні надходження, ні видатки. Ризики та міра невизноченості для нашого бізнесу зростають.
Промокоди як вирішення проблеми
Як цей негатив мінімізувати? Збільшити обертовість товарів. Максимально скоротити час зберігання. Визначаємо точку беззбитковості, і визначаємо по якій ціні ми можемо продати товар, щоб досягти оптимуму між товарним пробутком та накладними витратами. Поки що це певною мірою мистецтво, але ми працюємо над цим.
Тому нам треба більше продавати, нам треба більше покупців. Як їх отримати?
Промокоди!
Промокоди - це таке собі насіння, яке розноситься вітром. Інтернет-вітром. Ви їх випустили, і вони починають жити власним життям. І до вас приходять покупці. Бо вони такі промокоди люблять. Дехто шукає свідомо, дехто звертає увагу випадково-раптово. І люди купують.
Термін дії промокоду обмежений (Акція діє лише до двадцятого числа!), кількість промокодів обмежена (Лише перша тисяча покупців!), задіювати промокоди можна лише для певних товарів (Купи чіпси з цим промокодом CHIPS10 та отримай 10% знижки!). Задіяти промокод можна лише на певній торговій точці (Перші 1000 покупців в день відкриття магазину отримують знижку 12% на весь товар! Повідомте промокод WELLCOME касиру!). Існує багато різних механік. Нижче ми розглянемо приклади.
Практична реалізація
Trade Control Center дозволяє згенерувати промокод та задіяти його в якості умови в маркетинговому інструменті.
Як це працює
Опишемо процес по кроках
- Ми створюємо документ "Емісія промокодів", де генеруємо потрібний промокод (один, або цілу пачку).
- Ми створюємо маркетинговий інструмент, куди додаємо умову "Наявність промокоду" і вказуємо емісію, яка генерує потрібний нам промокод. Ми не вказуємо промокод безпосередньо, бо емісія може включати одразу багато промокодів.
Також в інструменті ми можемо створити додаткові умови. Наприклад, потрібно придбати кіло або більше певних цукерок. Після цього в маркетинговому інструменті встановлюємо тип подарунку - відсоткова знижка, та обираємо значення, наприклад, 10%. На людській мові це звучить так - "Купи кіло цукерок Bounty з промокодом BOUNTY10 та отримай знижку 10%!" - Коли маркетинговий інструмент створено, ми додаємо його в нову маркетингову акцію, де вказуємо період дії акції, та перелік торгових точок, де акція працює (можна не вказувати, тоді акція працює скрізь). Можемо вказати групи покупців та сегменти. Запускаємо акцію.
- Від касової програми чи від веб-сайту надходить запит на отримання подарунків до сервісу Trade Control Center. В цьому запиті передається вміст корзини покупця. Корзина аналізується на відповідність умовам діючих маркетингових акцій, і назад сервіс повертає подарунки (знижки, бонуси чи подарункові товари). Каса чи сайт застосовують ці знижки до товарів корзини покупця.
- Продавець отримав продаж, покупець отримав товар зі знижкою. Всі задоволені.
Емісія промокодів
Промокоди бувають масовими та персональними. Розглянемо спочатку масові промокоди. Як правило вони мають вигляд якогось короткого кодового слова. Наприклад, FRIDAY.
Отже в TCC в головній формі відкриємо розділ Маркетинг, а в ньому перейдемо в меню Промокоди.
В розділі Створити тиснемо Емісія масових промокодів
Після цього тиснемо кнопку "Провести" і відповідний промокод буде згенеровано.
Маркетинговий інструмент з промо-кодом
Тепер створимо маркетинговий інструмент, який за наявності нашого промокоду надасть знижку 10% на чек у випадку, якщо сума чека більше або дорівнює 300 грн.
Для цього в розділі "Маркетинг" перейдемо в меню Маркетингові інструменти і натиснемо в групі Створити пункт Маркетинговий інструмент для періоду часу
Введемо назву інструмента, тип подарунку Відсоткова знижка на чек, значення знижки 10%, період обробки Визначається часом дії маркетингової акції та подію для спрацювання Коли відбувся продаж
Розглянемо детально встановлені параметри
- Тип подарунку Відсоткова знижка на чек. Подарунки бувають різні, це і бонуси, і знижки, і товарні подарунки. В даному прикладі використаємо пряму відсоткову знижку. Параметр Для товарів та груп дозволяє вказати, на які конкретно товари розповсюджується вказана знижка. Оскільки знижка застосовується для всього чека, залишимо це поле порожнім.
- Період обробки умов Визначається часом дії маркетингової акції. Кожного разу, коли покупець користується промокодом, нам потрібно порахувати, скільки разів цей промокод вже застосовано. Підрахунок ведеться за певний період, бо один і той самий промокод може використовуватись час від часу в різних акціях. Одна акція з цим промокодом закінчується, через певний час розпочинається нова акція і нам потрібно рахувати використані промокоди лише в той період, в який діє акція.
- Подія для спрацювання Коли відбувся продаж. Маркетинговий інструмент може спрацьовувати по настанню різних подій. Наприклад, по завершенню певного періоду. Наприклад, якщо покупець впродовж двох тижнів здійснив 4 купівлі, то по завершенню цих двох тижнів йому буде нараховано 50 бонусів. В даному випадку подією для спрацювання маркетингово інструменту буде продаж товару. Прилітає запит від каси з корзиною покупця, спрацьовує інструмент, оцінює вміст корзини, повертає (або не повертає, якщо не виконались умови) подарунок.
Переходимо до умов маркетингового інструменту
Для цього в розділі Показати тиснемо Умови і додаємо умову "Сума чека" 
В умові встановимо порівняння "Більше або дорівнює" та суму в 300 грн. Отже сума нашого чека повинна бути не меншою за 300 грн. тоді за наявності промокода спрацює наша знижка.
Додамо тереп умову наявності промокода в чекові покупця. Для цього в розділі "Періодичні умови" оберемо умову "Промокод".
Відкриється форма редагування умови наявності промокоду. Вкажемо емісію промокоду з Id=2 та покладемо максимальну кількість спрацювань цього промокоду, наприклад, 1000.
В переліку умов маркетингового інструмента є наступні умови
Ми бачимо, що маркетинговий інструмент для чека спрацює у випадку, якщо чек буде на суму від 300 грн. і вище, а також буде наявним промокод з емісії з Id=2 і кількість спрацювань такого коду буде не більше 1000 разів. Тобто перші 1000 людей, які нададуть промокод Welcome і придбають товари на 300 грн. отримають знижку в 10%.
Збережемо наш маркетинговий інструмент за командою "Зберегти і закрити" і переходимо до створення маркетингової акції
Маркетингова акція
В тому самому розділі "Маркетинг" відкриємо "Маркентингові акції" та натиснемо "Нова маркетингова акція"
в меню "Створити".
Пропишемо назву акції, період дії акції, та коментар. Після цього додамо маркетинговий інструмент з нашим промокодом, який надасть 10% знижки на чек. Натиснемо пункт "Додати новий"
в розділі "Маркентингові інструменти".
Оберемо раніше створений маркетинговий інструмент з нашим промокодом.
Буде додано наш маркетинговий інструмент до маркетингової акції
Додамо наш магазин в розділі "Локалізація", щоб промокод діяв лише в цьому магазині. В принципі, цього достатньо. Можливі варіанти, коли нам потрібно надавати знижку за цим промокодом лише для покупців певної групи, тоді вкажемо групу.
Після цього тиснемо "Розпочати акцію"
в меню "Дії".
Що ми зараз маємо. Ми маємо діючу маркетингову акцію, яка буде працювати з 5 грудня до кінця року. Задіяний маркетинговий інструмент буде підраховувати кількість використаного промокоду починаючи з 5 грудня. Після того, як він спрацює 1000 разів для чеків, у яких сума більша за 300 грн., знижки більше надаватись не будуть.
Зараз ми розглянули самий простий варіант маркетингового налаштування. Які ще можуть бути варіанти?
- Наприклад, ми можемо аналізувати не суму чека, а суму (або кількість) конкретного придбаного товару і надавати знижку не на весь чек, а лише на конкретний товар.
- Ми можемо для різних товарів надавати різні відсотки знижок. Для цього ми створимо декілька окремих маркетингових інструментів, кожен зі своїми умовами, і застосуємо їх в нашій маркетинговій акції.
- Ми можемо надавати покупцю не знижку, а бонуси.
Взагалі, варіантів безліч. Саме розділення на маркетинговий інструмент та маркетингову акцію, яка може задіяти одразу декілька маркетингових інструментів на певній географії та для певних груп чи сегментів покупців, надає нам надзвичайну гнучкість та потужність в реалізації наших маркетингових задумів.
Andriy Kravchenko
Admin, Writer, File Uploader
Останнє оновлення:
11.12.2025 2:53:53
87