Звіт з продажу (погодинний аналіз)
Pivot-звіти, або зведені звіти, є потужним інструментом для інтерактивного аналізу даних.
Одним з таких звітів є погодинний аналіз продажів. Наприклад, нам потрібно розуміти, як коливається попит в певні години певних днів тижня.
В головному вікні Trade Control Utility оберемо розділ "Звіти" та перейдемо до звіту "Погодинний аналіз" в групі "Звіт з продажу (Pivot)"
Оберемо період, за який будем отримувати продажі, а також підрозділи компанії. Підрозділи в TCU мають ієрархічну структуру. Наприклад, окрім роздрібної торгівлі в нас ще є і оптова торгівля, яка нас в даним момент не цікавить. Тому оберемо лише "Супермаркети". % в кінці рядка фільтра каже нам, що треба отримати дані по підлеглих підрозділах включно, тобто по всіх магазинах, які є підлеглими підрозділами для підрозділу "Супермаркети".
Отримаємо наступний звіт.
Ми бачимо розподілення сум продажів по днях тижня та по годинах цих днів.
Наприклад, можна співставити четвер та неділю і порівняти. Для цього просто натиснемо на назви днів на початку рядків, втримуючі Ctrl.
Окрім суми продажів, можемо аналізувати інші параметри. Наприклад, середньоденну кількість проданого товару. Цей параметр відображає, яка середня сума продажів була по по годинах дня за обраний період. Рахується це так. Наприклад, це десята година, вівторок. Беремо суму продажів за десяту годину всіх вівторків обраного періоду, та ділимо на кількість вівторків, які зустрілись за цей період.
Для цього перетягнемо параметр "Середньоденна сума продажів" до області даних, а переметр "Сума продажів" навпаки повернемо в область фільтрів.
Таким чином ми бачимо середні суми продажів по днях тижня, а відзначивши четвер та неділю, можемо порівняти розподілення по годинах на діаграмі внизу.
В області фільтрів ми знайдемо такий параметр, як тиждень. Перетягнемо його в зону стовпчиків перед годиню дня.
В області фільтрів ми знайдемо такий параметр, як тиждень. Перетягнемо його в зону стовпчиків перед годиню дня.
Ми бачимо, як коливався середньоденний попит по тижнях, А тепер спробуємо по іншому. Перетягнемо тижні до області рядків, а дні тижня повернемо в область фільтрів.
Можемо відзначити два різних тижня, і побачити, як відрізняється. Коли нас може зацікавити такий режим? Наприклад, для порівняння світкових тижнів (новорічний проти Пасхи), і порівняти, як відрізнявся попит.
Можна звузити аналітику ще більш точно. Наприклад, до рівня окремих товарів.
Наприклад, порівняємо продажі Кави Лате у четвер та суботу.
Конфігурацій звіту безліч. Я виклав лише загальні принципи такого конфігурування. Напрацювавши певний досвід, можна набагато краще розуміти і стан бізнесу, і його процеси.
Andriy Kravchenko
Admin, Writer, File Uploader
05.01.2025 0:56:47